Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

PUSH & PULL START UP FACTORS 
AND START UP COACHING





Από την Διεθνή επισκόπηση της βιβλιογραφίας προκύπτει ότι ένα από τα πιο ισχυρά επιχειρήματα υπέρ της Start Up επιχειρηματικότητας είναι η άμεση σχέση της με την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των εθνικών οικονομιών, κάτι που στην Ελλάδα γίνεται  πλέον επιτακτική ανάγκη.

Start Up υποψήφιοι επιχειρηματίες εμφανίζεται ως φαινόμενο πλέον να είναι τόσο άτομα επαγγελματίες ή υπάλληλοι της αγοράς χωρίς τυπικά προσόντα παρόλο που πληθαίνουν ραγδαία τα φαινόμενα αναζήτησης Start Up και από πτυχιούχους που έχουν εργασιακή εμπειρία σε εντελώς διαφορετικά αντικείμενα ή και τελειόφοιτους που ανακαλύπτουν ότι το αντικείμενο που σπούδασαν, σήμερα δεν τους παρέχει καμιά εγγύηση να επιβιώσουν.

Τα κυρίαρχα κοινά στοιχεία  όλων των παραπάνω ομάδων είναι: 1. Συνειδητοποίηση της ανάγκης να κάνουν οι ίδιοι κάτι για τον εαυτό τους, 2. Ψάξιμο επιχειρηματικού αντικειμένου με προοπτική, και 3.  Έλλειψη επενδυτικού κεφαλαίου εκκίνησης.

Πρόσφατες μελέτες έχουν καταδείξει τους βασικούς προσωπικούς και εργασιακούς παράγοντες που χαρακτηρίζονται και ως «push factors», δηλαδή παράγοντες που επηρεάζουν θετικά την μεταστροφή τόσο ετερόκλητων ατόμων ή και επαγγελματικών ομάδων στην Νέα επιχειρηματικότητα.



«PUSH FACTORS» Παράγοντες Ώθησης προς την Νέα Επιχειρηματικότητα

1-Οικονομική Δυσπραγία
2-Ύφεση
3-Απόλυση ή φόβος απόλυσης
4-Ανεργία
5-Διπλασιασμός εργατικού φόρτου με μικρότερο μισθό
6-Μηδενική επαγγελματική εξέλιξη



«PULL FACTORS» Παράγοντες Προσέλκυσης στην Νέα Επιχειρηματικότητα

1-ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ
2-ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
3-ΚΕΡΔΗ ΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
4-ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΤΩΝ ΕΑΥΤΩΝ ΤΟΥΣ
5-ΑΝΑΓΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ



«Decision Hubs»      
Παραμετροποίηση επιλογών ως προς το είδος της Νέας επιχειρηματικότητας.

Η παραμετροποίηση στις επιλογές των ενδιαφερομένων γίνεται ανάλογα της θέσης εκάστου. Με εντελώς διαφορετικά κριτήρια γίνεται για άτομα της αγοράς χωρίς τυπικά προσόντα σε σχέση με τα κριτήρια των τελειοφοίτων ή πτυχιούχων. Κοινό γνώρισμα είναι ότι στο μέγιστο ποσοστό όλοι οι ενδιαφερόμενοι γνωρίζουν ότι η Νέα Επιχειρηματική Δραστηριότητα σπανιότατα θα έχει σχέση με το εργασιακό ή γνωστικό αντικείμενο τους.
Οι επιλογές λοιπόν παραμετροποιούνται με ένα εντελώς ετερόκλητο σύνολο παραμέτρων.

.  Εργασιακή εμπειρία
.  Πρότερη επιχειρηματική εμπειρία
. Ηλικία
. Φύλο
. Ψυχολογία και βαθμός αυτοεκτίμησης.
. Ειδικότητα σπουδών
. Ειδικότητα Μεταπτυχιακού

Όλες οι παραπάνω παράμετροι καταλήγουν στην Νέα επιχειρηματικότητα κυρίως ως υποχρεωτική επιλογή ενώ λίγοι υιοθετούν την άποψη πως η επιχειρηματικότητα δεν χρειάζεται απλώς να είναι μια αναγκαιότητα με την έννοια της «τελευταίας επιλογής» αλλά μια ευκαιρία και πρόκληση που ίσως έχει να τους προσφέρει πολλά περισσότερα από ένα εισόδημα.

Όλα τα ανωτέρω ακόμα και στις καλύτερες των περιπτώσεων θα φτάσουν νομοτελειακά στο Θέμα ανάγκης ύπαρξης αρχικού κεφαλαίου επένδυσης με αποτέλεσμα ένα σημαντικό ποσοστό Νέας επιχειρηματικότητας να διακοπεί ακριβώς σε αυτό το σημείο.





Αναπτύσσεται όμως μια διαφορετική προσέγγιση ημιανεξάρτητης Νέας Επιχειρηματικότητας που καταφέρνει να ξεπεράσει το κυρίαρχο θέμα ανυπαρξίας αρχικού επενδυτικού κεφαλαίου. Στην περίπτωση αυτή όλες οι παραπάνω παράμετροι έχουν δικαίωμα συμμετοχής αφού δεν προαπαιτούνται  Εργασιακή εμπειρία, Πρότερη επιχειρηματική εμπειρία, και  Ειδικότητα σπουδών ενώ δεν παίζουν κανένα ρόλο Φύλο και Ηλικία.

Ταυτόχρονα όμως με την ανταλλαγή επένδυσης σε χρόνο αντί σε χρήμα οι νέοι υποψήφιοι Επιχειρηματίες βλέπουν να καλύπτονται και οι βασικές παράμετροι που τους προσέλκυσαν  εδώ δηλαδή: 1-ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ, 2-ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, 3-ΚΕΡΔΗ ΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, 4-ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΤΩΝ ΕΑΥΤΩΝ ΤΟΥΣ,  5-ΑΝΑΓΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ.





START UP COACHING

Ο Αγγλικός όρος coach σημαίνει  κυριολεκτικά προπονητής αλλά εδώ έχει μια εντελώς διαφορετική εφαρμογή.  Ας δούμε τι δεν είναι ο Coach, δεν είναι απλά ένας απλός facilitator, Motivator ή Supervisor. To Coaching μελετά, εφαρμόζει και τροποποιεί μοντέλα, πρακτικές μεθόδους και τεχνικές απόλυτα σχετικές και συνυφασμένες με το αντικείμενο του Start Up που θα ενδυναμώσουν και θα κινητοποιήσουν ατομικά και ομαδικά τους υποψήφιους Νέους Επιχειρηματίες.

Monitoring & Coaching

Ο Coach  είναι ο απόλυτα έμπειρος γνώστης ενός αντικειμένου που θα μεταδώσει την εμπειρία του. Σε μια ομάδα ή ένα άτομο Νέων υποψήφιων Επιχειρηματιών o Coach  είναι ο έμπειρος και επιτυχημένος Επιχειρηματίας στο ίδιο ακριβώς αντικείμενο.  Με αυτό το μοντέλο οι Coaches ασχολούνται με το αντικείμενο της οργάνωσης και  των εργασιών της επιχειρηματικότητας που αφορούν τον υποψήφιο επιχειρηματία.





Advanced Coaching

Ανάλογα με  το αποτέλεσμα και την επιχειρηματική ικανότητα κάθε υποψήφιου επιχειρηματία αλλάζουν οι ανάγκες εκπαίδευσης για την επίτευξη των σκοπών του.
Μερικά θέματα του Advanced Coaching:
  • Ικανότητα Στοχοθεσίας και Προσαρμοστικότητας.
  • Ανάπτυξη θετικής δυναμικής & Συλλογικής Σκέψης.
  • Αντιμετώπιση αντιπαραγωγικών ενεργειών.
  • Ανάπτυξη μεθόδων στοχοθέτησης.
  • Δημιουργία Ηγετικών ικανοτήτων
  • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ηγεσίας και Επεξεργασίας Πληροφοριών.
  • Απόκτηση  κριτηρίων και στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων.
  • Ανάπτυξη κριτηρίων Λήψης Αποφάσεων .
  • Ανάπτυξη μεθόδων Βελτίωση λειτουργικότητας.
  • Ανάπτυξη  μεθόδων Βελτίωση απόδοσης.



10 Συμβουλές απο τον Scott Gerber για νέους επιχειρηματίες

1. Focus. Focus. Focus.

Πολλοί νέοι επιχειρηματίες νιώθουν την ανάγκη να ασχολούνται με κάθε ευκαιρία που παρουσιάζεται μπροστά τους, χωρίς να ιεραρχούν την σημαντικότητα τους. Προσοχή στην ενασχόληση με πολλά πράγματα γιατί μπορεί να σας αποδιοργανώσει. Το να διαιρείς τις δυνάμεις σου και την παραγωγικότητα σου σε πολλά πράγματα, οδηγεί σε αμφίβολα αποτελέσματα. Ασχολήσου με 1 πράγμα 100% και τελειοποίησε το. Εάν νιώσεις την ανάγκη να μεταπηδήσεις σε ένα άλλο project, αυτό σημαίνει κάτι για την αρχική σου ιδέα.





2. Να ξέρεις τι κάνεις και κάνε αυτό που ξέρεις.


Μην ξεκινάτε μια επιχείρηση απλά και μόνο επειδή σας υπόσχετε μεγάλα κέρδη ή σας φαίνεται πιασάρικη. Να κάνετε πάντα κάτι που αγαπάτε. Οι επιχειρήσεις που χτίζονται γύρω από τι ικανότητες και τα ταλέντα ενός ανθρώπου ή ανθρώπων, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Η κερδοφορία δεν πρέπει να είναι το μόνο κίνητρο σας. Είναι πολύ σημαντικό να διοικείς και να αναπτύσσεις αυτό που αγαπάς κάθε μέρα από λίγο. Εάν η καρδιά σας δεν είναι στην δουλειά σας, πιθανόν να αποτύχει.






3. Πες το σε 30'' αλλιώς μην το λες καθόλου.


Πρέπει να είστε έτοιμος να εξηγήσετε σε όλους, από τον πελάτη σας μέχρι ένα πιθανό επενδυτή, τι κάνει η επιχείρηση σας και σε τι αφορά η επιχειρηματική σας ιδέα. Σε λιγότερο από 30 λεπτά, πρέπει να του έχετε εξηγήσει το όραμα σας, τις υπηρεσίες που παρέχετε και τους στόχους σας, με καθαρό και ακριβή τρόπο. Σκεφτείτε το καλά!






4. Να ξέρεις τι ξέρεις, τι δεν ξέρεις και τι ξέρουν οι άλλοι ότι δεν ξέρεις.


Κανείς δεν γνωρίζει τα πάντα, οπότε μην το παίζετε ότι τα ξέρετε όλα. Προτιμήστε να είστε ανάμεσα σε συμβούλους και μέντορες που μπορούν να σας νουθετήσουν και να σας μετατρέψουν σε καλύτερο ηγέτη και επιχειρηματία. Να κάνετε παρέα με επιτυχημένα άτομα και άτομα με επιχειρηματικές γνώσεις και κουλτούρα, με τους οποίους μοιράζεστε κοινά ενδιαφέροντα και επιχειρηματικούς στόχους και οι οποίοι βλέπουν την αξία σας και θέλουν να δουλέψουν μαζί σας για μεγάλο χρονικό διάστημα.






5. Είσαι αρχάριος.


Ξεχάστε τα ακριβά γραφεία, τα ακριβά αμάξια και τα υπέρογκα έξοδα. Το πορτοφόλι σας είναι αυτό που τροφοδοτεί την επιχείρηση σας. Εξασκήσου στην τέχνη της λιτότητας. Να είστε συνεπής με τα χρήματα σας και να διπλό τσεκάρετε τα έξοδα σας. Διατηρήστε χαμηλά τα λειτουργικά σας έξοδα μέχρι να αρχίσετε να πουλάτε το προϊόν σας ή τις υπηρεσίες σας.





6. Για σένα πέφτω στην φωτιά αν έχει σβήσει φυσικά.


Κανένα επιχειρηματικό βιβλίο ή επιχειρηματικό σχέδιο δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον και να σας προετοιμάσει πλήρως για το πως να γίνεται ο πιο πετυχημένος επιχειρηματίας. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε τέλειο σχέδιο. Δεν υπάρχει ο τέλειος δρόμος να ακολουθήσεις, ούτε ο πιο εύκολος δρόμος. Ποτέ μην πηδάτε με τα μούτρα σε μια επιχειρηματική κίνηση χωρίς να την έχετε σκεφτεί αναλυτικά και χωρίς να την έχετε σχεδιάσει, αλλά από την άλλη μην περιμένετε και μήνες ολόκληρους για να υλοποιήσετε μια καλή ιδέα, από φόβο. Το να γίνεις ικανός επιχειρηματίας προϋποθέτει να περάσεις μέσα από την φωτιά και πολλές φορές και να καείς. Το πιο σημαντικό είναι να μάθεις από τα λάθη σου και ποτέ μα ποτέ να μην κάνεις το ίδιο λάθος. Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού.






7. Kεφάλαιο.


Κανείς δεν πρόκειται να επενδύσει στην επιχειρηματική σας ιδέα εάν είναι πολύ φανταχτερή και πολύ μεγαλεπήβολη. Εάν πιστεύετε ότι χρειάζεστε μεγάλα επενδυτικά ποσά για να ξεκινήσετε, αναθεωρήστε και σκεφτείτε την δραστηριότητα σας από την αρχή. Βρείτε ένα σημείο έναρξης, όχι ένα σημείο λήξης της ιδέας σας. Ξεκινήστε από ένα προσιτό σημείο, που να αντιπροσωπεύει την οικονομική σας κατάσταση. Υποσκελίστε τα ακριβά σας σχέδια και τα μεγαλεπήβολα έξοδα σας. Απλοποιήστε την ιδέα σας μέχρι να είναι διοικήσιμη και προσιτή, όπως θα έπρεπε να είναι κάθε νέα επιχείρηση. Από δω και πέρα πρέπει να αποδείξετε την αξία της ιδέας σας και της επιχειρηματικής σας ικανότητας. Εάν το concept  είναι επιτυχημένο τότε οι πιθανότητες επιτυχίας θα αυξηθεί κατακόρυφα.





8. Η Ισορροπία.


Έχω δει όμως ανθρώπους να εξουθενώνονται στην δουλειά και να μην είναι παραγωγικοί. Η επιχειρηματικότητα δεν είναι μια δουλειά με ωράριο 7-3, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τρέφεστε σωστά, να γυμνάζεστε και να βρίσκετε χρόνο για να ευχαριστείτε τον εαυτό σας και να διατηρείτε την ισορροπία σας.





9. Θύμα της δικής σου προπαγάνδας;


Μην μιλάτε για πράγματα εάν δεν μπορείτε να τα πράξετε, μόνο και μόνο για να εντυπωσιάσετε. Θα κερδίσετε τους άλλους με τις πράξεις σας όχι με τις συζητήσεις. Φυσικά και να υποστηρίζετε την ιδέα σας με θέρμη, αλλά και να υλοποιείτε για να κερδίσετε την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη. Αποφύγετε όσο μπορείτε υπερβάλλουσες αλήθειες και μυθικούς στόχους σαν να είναι βεβαιότητες. Δεν κάνει καλό ούτε στο εγώ σας, ούτε στην εμπιστοσύνη από τους άλλους.






10. Παραδώσου λοιπόν.


Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, ο καπετάνιος δεν πρέπει να βουλιάξει μαζί με το πλοίο. Μην αφήσετε το εγώ σας να καθοδηγήσει την πτώση σας. Εάν δείτε πως η ιδέα σας δεν αποδίδει και δεν οδηγεί στην επιτυχία, έχει έρθει η ώρα να αποχωρήσετε. Οτιδήποτε άλλο και να κάνετε θα είναι χάσιμο χρόνου και δύναμης. Η αυτοκριτική πρέπει να ακολουθήσει την εγκατάλειψη μιας ιδέας ή την αποτυχία. Τι έκανα λάθος, τι έφταιξε, τι θα μπορούσα να κάνω καλύτερα, τι πρέπει να αποφύγω την επόμενη φορά; Εάν δεν γίνει αποτίμηση του τι πήγε λάθος, η αποτυχία θα επαναληφθεί με τον ίδιο τρόπο. Μην ανησυχείτε, η αποτυχία υπάρχει και στις καλύτερες οικογένειες, όμως ένας αληθινός επιχειρηματίας ξέρει να υπερισχύει των αντιξοοτήτων.



ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ  ΑΡΘΡΑ:


1.   http://journals.co-action.net/index.php/aie/article/view/15762

The translation of an incubator: the case of the Lighthouse in Bubulo, Uganda

Kristina Henricson, Karl Palmås

Abstract



This article reviews a social entrepreneurial initiative to set up a solar-powered incubator in Bubulo, Uganda, initiated by a group of Sweden-based entrepreneurship students. Using an Actor-Network Theoryinformed approach, it addresses the question of how the original aims of the initiative shifted as it moved from Sweden to Uganda, securing new allies and resources. In the tracing of this movement from northern Europe to central Africa, concepts from Actor-Network Theory, such as ‘translation’ and ‘drift’, are drawn upon. Thus, the text deals with spatial aspects of social entrepreneurial projects, heeding the call from Steyaert and Dey, who list ‘spatializing’ as one of ‘nine verbs that can keep the social entrepreneurship research agenda ‘‘dangerous’’ ’. The text thus engages in the debate on the merits of business incubation in low-income countries - a topic currently high on the international development policy agenda. The study, it is argued, prompts scholars and policy-makers to shift perspectives when evaluating what this type of initiatives achieve. Rather than ‘creating’ entrepreneurship, projects like the Lighthouse are better seen as efforts to ‘mobilize’ existing activities. Moreover, the article also raises the issue of whether the classic incubator-as-we-know-it is a suitable model for the generation of economic activity in low-income countries.
Keywords: social entrepreneurship; entrepreneurship development; nascent entrepreneurship; business incubation; solar power; actor-network theory; translation; spatiality

Investigating higher education graduates’ entrepreneurship in Greece

Vassilis Kostoglou, Errikos Siakas

Abstract



This paper aims to analyse the issues and challenges related to university graduates’ entrepreneurship and self-employment. An extensive literature review analyses the relevant situation in European Union and Greece. Additionally, an institutional survey has been carried out concerning the career paths of a large number of graduates from Greek higher technological education. A detailed structured questionnaire was designed to collect rigorous data and to obtain deeper understanding of student choices. The randomly selected unbiased sample represented nearly 30% of the total population of recent graduates of five consecutive years. The method of telephone interviews was selected as the most efficient tool for collecting the required information. This paper reports on the analysis of the responses of 197 self-employed graduates regarding the motivation to start a business, the process through which they started their business, and financial issues concerning the start-up. The detection of significant effects towards graduates’ entrepreneurship through multivariate statistical analysis revealed that the most important factors are gender, degree grade, acquisition of a postgraduate degree, as well as the faculty and the specialty of the bachelorstudies. The original results of the survey provide important insight into graduates’ self-employment. The paper also demonstrates the need for a systematic national strategy that will take advantage of innovative potentials, increase competitiveness and enhance the collaboration between government, educational and research institutions, as well as the industry.
Keywords: entrepreneurship; university graduates; labour market; self-employment; Greece
(Published: 22 March 2012)



Δεν υπάρχουν σχόλια: