Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013




 ΝΕΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ

Η     Α Π Ο Φ Α Σ Η

Στην Ελλάδα σήμερα έχουμε πλέον χωρισθεί σε 2 κατηγορίες. 

Α. Στην πρώτη κατηγορία που ανήκει ενα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων που αγανακτούν δίκαια με όσα συμβαίνουν γύρω τους και πιστεύουν ότι  πρέπει αλλά δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. 

Β. Στην δεύτερη κατηγορία που αφορά ένα επίσης σημαντικό ποσοστό Ελλήνων που επίσης αγανακτούν δίκαια αλλά πιστεύουν ότι πρέπει και μπορούν να κάνουν κάτι άμεσα για να βελτιώσουν την κατάσταση τους.

Ποιά κατηγορία τελικά έχει δίκιο???
Όσο και αν φανεί παράξενο και οι δυό κατηγορίες έχουν δίκιο. Το τι θα συμβεί στην κάθε κατηγορία έχει απόλυτη σχέση με την "Θεμελιώδη Πεποίθηση" που πρεσβεύει η κάθε κατηγορία.



Υπάρχουν αρκετοί που είτε κινδυνεύουν να χάσουν ή έχουν πλέον χάσει την μισθωτή  εργασία εξαρτημένης σχέσης που είχαν. Παρόλα αυτά, παρόλο δηλαδή που έχουν πλήρη και προσωπική άποψη των αλλαγών που συντελούνται, εξακολουθούν να αναζητούν παρόμοια εργασία. Ελάχιστοι εξ αυτών που πρόκειται να βρούν τέτοια μορφή εργασίας στο μέλλον ανακαλύπτουν πως το εργασιακό μοντέλο με το οποίο θα εργαστούν είναι εντελώς καινούργιο. 

Κυρίαρχα συστατικά του καινούργιου μοντέλου είναι 1.η έλλειψη οποιασδήποτε "εξασφάλισης" της θέσης τους, 2, σημαντικά μειωμένος μισθός σε σχέση με προηγούμενες θέσεις, 3. πλήρης σύνδεση της συνεχούς αποδοτικότητας τους σε σχέση με τις απολαβές τους, 4. απόλυτη διαθεσιμότητα σε ώρες και μέρες που εξυπηρετούν τις ανάγκες της επιχείρησης που τους προσέλαβε, 5. μειωμένες ασφαλιστικές εξασφαλίσεις, 6. απροσδιόριστες έως ανύπαρκτες προοπτικές εξέλιξης, και 7. ακόμα ποιό απροσδιόριστες προοπτικές συνταξιοδότησης.



Παρόλα αυτά υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων που αντιλαμβάνονται πως αν αντιμετωπίσουν ακριβώς τις ίδιες προϋποθέσεις και συνθήκες, δηλαδή 1.την έλλειψη οποιασδήποτε "εξασφάλισης" της θέσης τους, 2, έναν αρχικά σημαντικά μειωμένος μισθός σε σχέση με προηγούμενες θέσεις, 3. την πλήρης σύνδεση της συνεχούς αποδοτικότητας τους σε σχέση με τις απολαβές τους, 4. την απόλυτη διαθεσιμότητα σε ώρες και μέρες που εξυπηρετούν τις ανάγκες της επιχείρησης , 5. τις μειωμένες ασφαλιστικές εξασφαλίσεις, τότε μπορούν να δοκιμάσουν κάτι δικό τους.





Η νέα Επιχειρηματική Δραστηριότητα είναι  τελικά θέμα επιλογής.  Και η επιλογή αυτή εφόσον γίνει οδηγεί υποχρεωτικά στην ΑΠΟΦΑΣΗ εκείνων που επιθυμούν να κάνουν κάτι. Η απόφαση είναι ο συνδετικός κρίκος με την ΔΕΣΜΕΥΣΗ των ενδιαφερομένων απέναντι στον εαυτό τους και στο μέλλον τους. Έχοντας λοιπόν Επιλογή, Απόφαση και Δέσμευση έρχεται και η λογική της "ΠΡΩΤΗΣ ΠΡΟΤΑΙΡΕΟΤΗΤΑΣ" που δεν είναι άλλη από το να αντιμετωπισθούν όλα τα εμπόδια και οι δυσκολίες που θα προκύψουν ώστε οι ενδιαφερόμενοι να επιτύχουν τους στόχους τους.


Όλα όμως ξεκινάνε από την ανάγκη ΑΛΛΑΓΗΣ. Οι συνθήκες λοιπόν είναι συγκεκριμένες αλλά οι αποφάσεις των ανθρώπων είναι διαφορετικές. Γιατί??? Διότι προφανώς κάθε άνθρωπος έχει δικό του σύστημα ανάλυσης των συνθηκών και δικό σύστημα αξιολόγησης των αλλαγών και των δυνατοτήτων του.


Ο κυριότερος ανασταλτικός παράγοντας για μια νέα αρχή σχετίζεται απόλυτα και ευθέως ανάλογα με τον φόβο. Ο φόβος δεν είναι μια παράλογη έννοια αλλά αυτό που είναι σχετικά άγνωστο είναι ότι ο φόβος είναι μια διαχειρίσιμη έννοια. Παράδειγμα: Φοβάμαι το σκοτάδι σημαίνει ότι φοβάμαι αυτά που ΝΟΜΙΖΩ οτι κρύβονται μέσα στο σκοτάδι.  Κάνοντας το όσο ποιο απλό γίνεται εκείνο που πρέπει να γινει αντιληπτό είναι ότι υπαρχει η πραγματική συνθήκη δηλαδή το σκοτάδι αλλά το μέγεθος του φόβου είναι απόλυτα προσωπικό και θα εξαρτηθεί από το πλήθος και το είδος όλων όσων ΝΟΜΙΖΩ ότι κρύβονται στο σκοτάδι.



Οι συνθήκες της αγοράς είναι γνωστές αλλά ο φόβος, οποιουδήποτε να ξεκινήσει μια Νέα Επιχειρηματική δραστηριότητα, εμπεριέχει έναν αριθμό διαφορετικών φόβων που ο καθένας είναι σημαντικός στην λήψη απόφασης. 
Πρώτος φόβος: ο φόβος της αποτυχίας λόγω συνθηκών. 
Δεύτερος φόβος: ο φόβος της αποτυχίας λόγω έλλειψης γνώσης του αντικειμένου της Νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας. 
Τρίτος φόβος: ο φόβος της αποτυχίας λόγω ανυπαρξίας αρχικού κεφαλαίου επένδυσης. 
Τέταρτος  φόβος: ο φόβος της αποτυχίας λόγω έλλειψης αυτοπεποιθησης  ως προς αν μπορώ να το κάνω εγώ αυτό. 
Πέμπτος φόβος: ο φόβος της αποτυχίας λόγω ηλικίας, φύλου, γραμματικών γνωσεων, διαφορετικού επιστημονικού αντικειμένου, προϋπηρεσίας ή εμπειρίας.


Ας δούμε όμως όλα αυτά αλλά μέσα απο μια διαφορετική οπτική γωνία.
Ας δεχτούμε ότι θα ασχοληθούμε με μια Νέα επιχειρηματική δραστηριότητα δεχόμενοι μόνο μια και μοναδική προυπόθεση. Η μοναδική προϋπόθεση είναι να αποδεχτούμε ότι δεν υπάρχει Ο ΦΟΒΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ.  Η αποδοχή αυτής της προϋπόθεσης απελευθερώνει χώρο στο μυαλό και στην ενέργεια μας για να τα στρέψουμε σε ποιό σημαντικά πράγματα.



Ένα απο τα σημαντικότερα που πρέπει να καθορίσουμε είναι ποιά Νέα Επιχειρηματική Δραστηριότητα μας παρέχει καταρχήν τα περισσότερα εχέγγυα ΜΗΔΕΝΙΚΟΥ ΡΙΣΚΟΥ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ. Μόλις αυτό τακτοποιηθεί περνάμε στα ουσιώδη θέματα της Νέας αυτής επιχειρηματικής Δραστηριότητας (Σε αυτό το θέμα και ειδικά στα κριτήρια επιλογής μιας Νέας επιχειρηματικής Δραστηριότητας θα επανέλθουμε αναλυτικά σε μελλοντική ανάρτηση μας.). Σε καθε νέα λοιπόν επιχειρηματική δραστηριότητα υπάρχει μια λογική διαδρομή ενεργειών που θα πρεπει να ακολουθηθεί για να επιτευχθεί η επιτυχία.

Πρωταρχικής σημασίας είναι η στοχοθέτηση μας σε σχέση με τον εαυτό μας και την Νέα επιχειρηματική δραστηριότητα.  Ενα κυρίαρχο στοιχείο στην επιτυχία της Νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας σχετίζεται απόλυτα με την ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ των υποψηφίων. Οχι απλά σχετίζεται αλλά πιστεύουμε ότι είναι καθοριστικό για την επίτευξη στόχων, την αντιμετώπιση δυσκολιών αλλά και συνολικά για την πορεία προς την επιτυχία.


Η νεα επιχειρηματική δραστηριότητα προαπαιτεί και προϋποθέτει γνώσεις καθώς και η επιχειρηματικότητα γενικά απαιτεί ενημέρωση και εκαπαίδευση στους θεσμούς, στις διαδικασίες, στο πλαίσιο και στην εξειδίκευση εκείνων που είναι αποφασισμένοι να πετύχουν.


Η όποια πρότερη γνώση, εμπειρία και εκπαίδευση σε οποιοδήποτε αντικείμενο των υποψηφίων συνδυασμένη με τα ατομικά ταλέντα του καθενός εφόσον βρεθούν και αναπτυχθούν και οταν δρομολογηθούν μέσα απο την πρακτική εκπαίδευση προς την σωστη φορά και διεύθυνση αποτελούν σίγουρο οδηγό επιτυχίας της νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας.



Όλα τα παραπάνω, στα μεν μάτια εκείνων που είναι αποφασισμένοι να κάνουν κάτι θα αποτελέσουν ίσως ενα έναυσμα για την επιλογή καταρχήν που χρειάζεται ώστε να παρθεί η ΑΠΟΦΑΣΗ για δράση τώρα, ενω τα ίδια στοιχεία μπορούν να αποτελέσουν έναυσμα σκέψης και δημιουργίας ερωτήσεων ακόμα και σε εκείνους που δεν είναι μεν αποφασισμένοι να δοκιμάσουν μια Νέα επιχειρηματική Δραστηριότητα αλλα δεν παύουν να αισθάνονται την ίδια ανάγκη να κάνουν κάτι για να βελτιώσουν την κατάσταση τους..

Σε κάθε ξεχωριστή  περίπτωση αυτό που διαπιστώνουμε όλοι είναι η κοινή ανάγκη να γίνει κάτι. Μόνο που γνωρίζουμε πλέον ότι αυτό το κάτι που πρέπει να γίνει δεν μπορεί και δεν θα γίνει από κάποιο "άλλο". Μπορεί και θα γίνει κάτι που θα βελτιώσει την θέση και την πραγματικότητα εκείνων που ειναι αποφασισμένοι αυτό το "κάτι " να το κανουν οι ίδιοι.






Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

PUSH & PULL START UP FACTORS 
AND START UP COACHING





Από την Διεθνή επισκόπηση της βιβλιογραφίας προκύπτει ότι ένα από τα πιο ισχυρά επιχειρήματα υπέρ της Start Up επιχειρηματικότητας είναι η άμεση σχέση της με την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των εθνικών οικονομιών, κάτι που στην Ελλάδα γίνεται  πλέον επιτακτική ανάγκη.

Start Up υποψήφιοι επιχειρηματίες εμφανίζεται ως φαινόμενο πλέον να είναι τόσο άτομα επαγγελματίες ή υπάλληλοι της αγοράς χωρίς τυπικά προσόντα παρόλο που πληθαίνουν ραγδαία τα φαινόμενα αναζήτησης Start Up και από πτυχιούχους που έχουν εργασιακή εμπειρία σε εντελώς διαφορετικά αντικείμενα ή και τελειόφοιτους που ανακαλύπτουν ότι το αντικείμενο που σπούδασαν, σήμερα δεν τους παρέχει καμιά εγγύηση να επιβιώσουν.

Τα κυρίαρχα κοινά στοιχεία  όλων των παραπάνω ομάδων είναι: 1. Συνειδητοποίηση της ανάγκης να κάνουν οι ίδιοι κάτι για τον εαυτό τους, 2. Ψάξιμο επιχειρηματικού αντικειμένου με προοπτική, και 3.  Έλλειψη επενδυτικού κεφαλαίου εκκίνησης.

Πρόσφατες μελέτες έχουν καταδείξει τους βασικούς προσωπικούς και εργασιακούς παράγοντες που χαρακτηρίζονται και ως «push factors», δηλαδή παράγοντες που επηρεάζουν θετικά την μεταστροφή τόσο ετερόκλητων ατόμων ή και επαγγελματικών ομάδων στην Νέα επιχειρηματικότητα.



«PUSH FACTORS» Παράγοντες Ώθησης προς την Νέα Επιχειρηματικότητα

1-Οικονομική Δυσπραγία
2-Ύφεση
3-Απόλυση ή φόβος απόλυσης
4-Ανεργία
5-Διπλασιασμός εργατικού φόρτου με μικρότερο μισθό
6-Μηδενική επαγγελματική εξέλιξη



«PULL FACTORS» Παράγοντες Προσέλκυσης στην Νέα Επιχειρηματικότητα

1-ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ
2-ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
3-ΚΕΡΔΗ ΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
4-ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΤΩΝ ΕΑΥΤΩΝ ΤΟΥΣ
5-ΑΝΑΓΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ



«Decision Hubs»      
Παραμετροποίηση επιλογών ως προς το είδος της Νέας επιχειρηματικότητας.

Η παραμετροποίηση στις επιλογές των ενδιαφερομένων γίνεται ανάλογα της θέσης εκάστου. Με εντελώς διαφορετικά κριτήρια γίνεται για άτομα της αγοράς χωρίς τυπικά προσόντα σε σχέση με τα κριτήρια των τελειοφοίτων ή πτυχιούχων. Κοινό γνώρισμα είναι ότι στο μέγιστο ποσοστό όλοι οι ενδιαφερόμενοι γνωρίζουν ότι η Νέα Επιχειρηματική Δραστηριότητα σπανιότατα θα έχει σχέση με το εργασιακό ή γνωστικό αντικείμενο τους.
Οι επιλογές λοιπόν παραμετροποιούνται με ένα εντελώς ετερόκλητο σύνολο παραμέτρων.

.  Εργασιακή εμπειρία
.  Πρότερη επιχειρηματική εμπειρία
. Ηλικία
. Φύλο
. Ψυχολογία και βαθμός αυτοεκτίμησης.
. Ειδικότητα σπουδών
. Ειδικότητα Μεταπτυχιακού

Όλες οι παραπάνω παράμετροι καταλήγουν στην Νέα επιχειρηματικότητα κυρίως ως υποχρεωτική επιλογή ενώ λίγοι υιοθετούν την άποψη πως η επιχειρηματικότητα δεν χρειάζεται απλώς να είναι μια αναγκαιότητα με την έννοια της «τελευταίας επιλογής» αλλά μια ευκαιρία και πρόκληση που ίσως έχει να τους προσφέρει πολλά περισσότερα από ένα εισόδημα.

Όλα τα ανωτέρω ακόμα και στις καλύτερες των περιπτώσεων θα φτάσουν νομοτελειακά στο Θέμα ανάγκης ύπαρξης αρχικού κεφαλαίου επένδυσης με αποτέλεσμα ένα σημαντικό ποσοστό Νέας επιχειρηματικότητας να διακοπεί ακριβώς σε αυτό το σημείο.





Αναπτύσσεται όμως μια διαφορετική προσέγγιση ημιανεξάρτητης Νέας Επιχειρηματικότητας που καταφέρνει να ξεπεράσει το κυρίαρχο θέμα ανυπαρξίας αρχικού επενδυτικού κεφαλαίου. Στην περίπτωση αυτή όλες οι παραπάνω παράμετροι έχουν δικαίωμα συμμετοχής αφού δεν προαπαιτούνται  Εργασιακή εμπειρία, Πρότερη επιχειρηματική εμπειρία, και  Ειδικότητα σπουδών ενώ δεν παίζουν κανένα ρόλο Φύλο και Ηλικία.

Ταυτόχρονα όμως με την ανταλλαγή επένδυσης σε χρόνο αντί σε χρήμα οι νέοι υποψήφιοι Επιχειρηματίες βλέπουν να καλύπτονται και οι βασικές παράμετροι που τους προσέλκυσαν  εδώ δηλαδή: 1-ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ, 2-ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, 3-ΚΕΡΔΗ ΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, 4-ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΤΩΝ ΕΑΥΤΩΝ ΤΟΥΣ,  5-ΑΝΑΓΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ.





START UP COACHING

Ο Αγγλικός όρος coach σημαίνει  κυριολεκτικά προπονητής αλλά εδώ έχει μια εντελώς διαφορετική εφαρμογή.  Ας δούμε τι δεν είναι ο Coach, δεν είναι απλά ένας απλός facilitator, Motivator ή Supervisor. To Coaching μελετά, εφαρμόζει και τροποποιεί μοντέλα, πρακτικές μεθόδους και τεχνικές απόλυτα σχετικές και συνυφασμένες με το αντικείμενο του Start Up που θα ενδυναμώσουν και θα κινητοποιήσουν ατομικά και ομαδικά τους υποψήφιους Νέους Επιχειρηματίες.

Monitoring & Coaching

Ο Coach  είναι ο απόλυτα έμπειρος γνώστης ενός αντικειμένου που θα μεταδώσει την εμπειρία του. Σε μια ομάδα ή ένα άτομο Νέων υποψήφιων Επιχειρηματιών o Coach  είναι ο έμπειρος και επιτυχημένος Επιχειρηματίας στο ίδιο ακριβώς αντικείμενο.  Με αυτό το μοντέλο οι Coaches ασχολούνται με το αντικείμενο της οργάνωσης και  των εργασιών της επιχειρηματικότητας που αφορούν τον υποψήφιο επιχειρηματία.





Advanced Coaching

Ανάλογα με  το αποτέλεσμα και την επιχειρηματική ικανότητα κάθε υποψήφιου επιχειρηματία αλλάζουν οι ανάγκες εκπαίδευσης για την επίτευξη των σκοπών του.
Μερικά θέματα του Advanced Coaching:
  • Ικανότητα Στοχοθεσίας και Προσαρμοστικότητας.
  • Ανάπτυξη θετικής δυναμικής & Συλλογικής Σκέψης.
  • Αντιμετώπιση αντιπαραγωγικών ενεργειών.
  • Ανάπτυξη μεθόδων στοχοθέτησης.
  • Δημιουργία Ηγετικών ικανοτήτων
  • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ηγεσίας και Επεξεργασίας Πληροφοριών.
  • Απόκτηση  κριτηρίων και στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων.
  • Ανάπτυξη κριτηρίων Λήψης Αποφάσεων .
  • Ανάπτυξη μεθόδων Βελτίωση λειτουργικότητας.
  • Ανάπτυξη  μεθόδων Βελτίωση απόδοσης.



10 Συμβουλές απο τον Scott Gerber για νέους επιχειρηματίες

1. Focus. Focus. Focus.

Πολλοί νέοι επιχειρηματίες νιώθουν την ανάγκη να ασχολούνται με κάθε ευκαιρία που παρουσιάζεται μπροστά τους, χωρίς να ιεραρχούν την σημαντικότητα τους. Προσοχή στην ενασχόληση με πολλά πράγματα γιατί μπορεί να σας αποδιοργανώσει. Το να διαιρείς τις δυνάμεις σου και την παραγωγικότητα σου σε πολλά πράγματα, οδηγεί σε αμφίβολα αποτελέσματα. Ασχολήσου με 1 πράγμα 100% και τελειοποίησε το. Εάν νιώσεις την ανάγκη να μεταπηδήσεις σε ένα άλλο project, αυτό σημαίνει κάτι για την αρχική σου ιδέα.





2. Να ξέρεις τι κάνεις και κάνε αυτό που ξέρεις.


Μην ξεκινάτε μια επιχείρηση απλά και μόνο επειδή σας υπόσχετε μεγάλα κέρδη ή σας φαίνεται πιασάρικη. Να κάνετε πάντα κάτι που αγαπάτε. Οι επιχειρήσεις που χτίζονται γύρω από τι ικανότητες και τα ταλέντα ενός ανθρώπου ή ανθρώπων, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Η κερδοφορία δεν πρέπει να είναι το μόνο κίνητρο σας. Είναι πολύ σημαντικό να διοικείς και να αναπτύσσεις αυτό που αγαπάς κάθε μέρα από λίγο. Εάν η καρδιά σας δεν είναι στην δουλειά σας, πιθανόν να αποτύχει.






3. Πες το σε 30'' αλλιώς μην το λες καθόλου.


Πρέπει να είστε έτοιμος να εξηγήσετε σε όλους, από τον πελάτη σας μέχρι ένα πιθανό επενδυτή, τι κάνει η επιχείρηση σας και σε τι αφορά η επιχειρηματική σας ιδέα. Σε λιγότερο από 30 λεπτά, πρέπει να του έχετε εξηγήσει το όραμα σας, τις υπηρεσίες που παρέχετε και τους στόχους σας, με καθαρό και ακριβή τρόπο. Σκεφτείτε το καλά!






4. Να ξέρεις τι ξέρεις, τι δεν ξέρεις και τι ξέρουν οι άλλοι ότι δεν ξέρεις.


Κανείς δεν γνωρίζει τα πάντα, οπότε μην το παίζετε ότι τα ξέρετε όλα. Προτιμήστε να είστε ανάμεσα σε συμβούλους και μέντορες που μπορούν να σας νουθετήσουν και να σας μετατρέψουν σε καλύτερο ηγέτη και επιχειρηματία. Να κάνετε παρέα με επιτυχημένα άτομα και άτομα με επιχειρηματικές γνώσεις και κουλτούρα, με τους οποίους μοιράζεστε κοινά ενδιαφέροντα και επιχειρηματικούς στόχους και οι οποίοι βλέπουν την αξία σας και θέλουν να δουλέψουν μαζί σας για μεγάλο χρονικό διάστημα.






5. Είσαι αρχάριος.


Ξεχάστε τα ακριβά γραφεία, τα ακριβά αμάξια και τα υπέρογκα έξοδα. Το πορτοφόλι σας είναι αυτό που τροφοδοτεί την επιχείρηση σας. Εξασκήσου στην τέχνη της λιτότητας. Να είστε συνεπής με τα χρήματα σας και να διπλό τσεκάρετε τα έξοδα σας. Διατηρήστε χαμηλά τα λειτουργικά σας έξοδα μέχρι να αρχίσετε να πουλάτε το προϊόν σας ή τις υπηρεσίες σας.





6. Για σένα πέφτω στην φωτιά αν έχει σβήσει φυσικά.


Κανένα επιχειρηματικό βιβλίο ή επιχειρηματικό σχέδιο δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον και να σας προετοιμάσει πλήρως για το πως να γίνεται ο πιο πετυχημένος επιχειρηματίας. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε τέλειο σχέδιο. Δεν υπάρχει ο τέλειος δρόμος να ακολουθήσεις, ούτε ο πιο εύκολος δρόμος. Ποτέ μην πηδάτε με τα μούτρα σε μια επιχειρηματική κίνηση χωρίς να την έχετε σκεφτεί αναλυτικά και χωρίς να την έχετε σχεδιάσει, αλλά από την άλλη μην περιμένετε και μήνες ολόκληρους για να υλοποιήσετε μια καλή ιδέα, από φόβο. Το να γίνεις ικανός επιχειρηματίας προϋποθέτει να περάσεις μέσα από την φωτιά και πολλές φορές και να καείς. Το πιο σημαντικό είναι να μάθεις από τα λάθη σου και ποτέ μα ποτέ να μην κάνεις το ίδιο λάθος. Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού.






7. Kεφάλαιο.


Κανείς δεν πρόκειται να επενδύσει στην επιχειρηματική σας ιδέα εάν είναι πολύ φανταχτερή και πολύ μεγαλεπήβολη. Εάν πιστεύετε ότι χρειάζεστε μεγάλα επενδυτικά ποσά για να ξεκινήσετε, αναθεωρήστε και σκεφτείτε την δραστηριότητα σας από την αρχή. Βρείτε ένα σημείο έναρξης, όχι ένα σημείο λήξης της ιδέας σας. Ξεκινήστε από ένα προσιτό σημείο, που να αντιπροσωπεύει την οικονομική σας κατάσταση. Υποσκελίστε τα ακριβά σας σχέδια και τα μεγαλεπήβολα έξοδα σας. Απλοποιήστε την ιδέα σας μέχρι να είναι διοικήσιμη και προσιτή, όπως θα έπρεπε να είναι κάθε νέα επιχείρηση. Από δω και πέρα πρέπει να αποδείξετε την αξία της ιδέας σας και της επιχειρηματικής σας ικανότητας. Εάν το concept  είναι επιτυχημένο τότε οι πιθανότητες επιτυχίας θα αυξηθεί κατακόρυφα.





8. Η Ισορροπία.


Έχω δει όμως ανθρώπους να εξουθενώνονται στην δουλειά και να μην είναι παραγωγικοί. Η επιχειρηματικότητα δεν είναι μια δουλειά με ωράριο 7-3, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τρέφεστε σωστά, να γυμνάζεστε και να βρίσκετε χρόνο για να ευχαριστείτε τον εαυτό σας και να διατηρείτε την ισορροπία σας.





9. Θύμα της δικής σου προπαγάνδας;


Μην μιλάτε για πράγματα εάν δεν μπορείτε να τα πράξετε, μόνο και μόνο για να εντυπωσιάσετε. Θα κερδίσετε τους άλλους με τις πράξεις σας όχι με τις συζητήσεις. Φυσικά και να υποστηρίζετε την ιδέα σας με θέρμη, αλλά και να υλοποιείτε για να κερδίσετε την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη. Αποφύγετε όσο μπορείτε υπερβάλλουσες αλήθειες και μυθικούς στόχους σαν να είναι βεβαιότητες. Δεν κάνει καλό ούτε στο εγώ σας, ούτε στην εμπιστοσύνη από τους άλλους.






10. Παραδώσου λοιπόν.


Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, ο καπετάνιος δεν πρέπει να βουλιάξει μαζί με το πλοίο. Μην αφήσετε το εγώ σας να καθοδηγήσει την πτώση σας. Εάν δείτε πως η ιδέα σας δεν αποδίδει και δεν οδηγεί στην επιτυχία, έχει έρθει η ώρα να αποχωρήσετε. Οτιδήποτε άλλο και να κάνετε θα είναι χάσιμο χρόνου και δύναμης. Η αυτοκριτική πρέπει να ακολουθήσει την εγκατάλειψη μιας ιδέας ή την αποτυχία. Τι έκανα λάθος, τι έφταιξε, τι θα μπορούσα να κάνω καλύτερα, τι πρέπει να αποφύγω την επόμενη φορά; Εάν δεν γίνει αποτίμηση του τι πήγε λάθος, η αποτυχία θα επαναληφθεί με τον ίδιο τρόπο. Μην ανησυχείτε, η αποτυχία υπάρχει και στις καλύτερες οικογένειες, όμως ένας αληθινός επιχειρηματίας ξέρει να υπερισχύει των αντιξοοτήτων.



ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ  ΑΡΘΡΑ:


1.   http://journals.co-action.net/index.php/aie/article/view/15762

The translation of an incubator: the case of the Lighthouse in Bubulo, Uganda

Kristina Henricson, Karl Palmås

Abstract



This article reviews a social entrepreneurial initiative to set up a solar-powered incubator in Bubulo, Uganda, initiated by a group of Sweden-based entrepreneurship students. Using an Actor-Network Theoryinformed approach, it addresses the question of how the original aims of the initiative shifted as it moved from Sweden to Uganda, securing new allies and resources. In the tracing of this movement from northern Europe to central Africa, concepts from Actor-Network Theory, such as ‘translation’ and ‘drift’, are drawn upon. Thus, the text deals with spatial aspects of social entrepreneurial projects, heeding the call from Steyaert and Dey, who list ‘spatializing’ as one of ‘nine verbs that can keep the social entrepreneurship research agenda ‘‘dangerous’’ ’. The text thus engages in the debate on the merits of business incubation in low-income countries - a topic currently high on the international development policy agenda. The study, it is argued, prompts scholars and policy-makers to shift perspectives when evaluating what this type of initiatives achieve. Rather than ‘creating’ entrepreneurship, projects like the Lighthouse are better seen as efforts to ‘mobilize’ existing activities. Moreover, the article also raises the issue of whether the classic incubator-as-we-know-it is a suitable model for the generation of economic activity in low-income countries.
Keywords: social entrepreneurship; entrepreneurship development; nascent entrepreneurship; business incubation; solar power; actor-network theory; translation; spatiality

Investigating higher education graduates’ entrepreneurship in Greece

Vassilis Kostoglou, Errikos Siakas

Abstract



This paper aims to analyse the issues and challenges related to university graduates’ entrepreneurship and self-employment. An extensive literature review analyses the relevant situation in European Union and Greece. Additionally, an institutional survey has been carried out concerning the career paths of a large number of graduates from Greek higher technological education. A detailed structured questionnaire was designed to collect rigorous data and to obtain deeper understanding of student choices. The randomly selected unbiased sample represented nearly 30% of the total population of recent graduates of five consecutive years. The method of telephone interviews was selected as the most efficient tool for collecting the required information. This paper reports on the analysis of the responses of 197 self-employed graduates regarding the motivation to start a business, the process through which they started their business, and financial issues concerning the start-up. The detection of significant effects towards graduates’ entrepreneurship through multivariate statistical analysis revealed that the most important factors are gender, degree grade, acquisition of a postgraduate degree, as well as the faculty and the specialty of the bachelorstudies. The original results of the survey provide important insight into graduates’ self-employment. The paper also demonstrates the need for a systematic national strategy that will take advantage of innovative potentials, increase competitiveness and enhance the collaboration between government, educational and research institutions, as well as the industry.
Keywords: entrepreneurship; university graduates; labour market; self-employment; Greece
(Published: 22 March 2012)



Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013

ΟΔΗΓΟΣ START UP ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ STEVE JOBS




ΟΔΗΓΟΣ START UP ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ STEVE JOBS


ΟΙ 11  START UP ΑΡΧΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Ο Steve Jobs είναι ο άνθρωπος που ξεκίνησε να φτιάξει τα κομπιούτερ Apple και ξεκίνησε στο σπίτι του μέσα στο γκαράζ του. Κατάφερε να δημιουργήσει μια από τις μεγαλύτερες Πολυεθνικές εταιρείες στον κόσμο. Προφανώς δεν ήταν ούτε εξυπνότερος από τους περισσότερους ούτε είχε 4 χέρια ή κάποιο χαρακτηριστικό που δεν έχει  καθένας μας.




Ο Steve Jobs εκτός από πολύ επιτυχημένος κατάφερε με τον τρόπο που σκεπτόταν, με την ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ του και την δύναμη της θέλησης του να γίνει πηγή έμπνευσης για εκατομμύρια ανθρώπους.
Σε μια βράβευση του ως καλύτερου επιχειρηματία της χρονιάς του ζητήθηκε αντί να βγάλει τον λόγο που είχε ετοιμάσει να πει απλά στο ακροατήριο του το μυστικό του πως τα κατάφερε. Ποια σκέψη, ποιο μοτίβο τον βοήθησε να τα καταφέρει.



Επέλεξε λοιπόν να εξηγήσει τις 11 αρχές ορειβασίας όπως αυτές έχουν διατυπωθεί από τον PAULO COELHO. Εξήγησε ότι αυτός ήταν ο δικός του τρόπος σκέψης. Με αυτό τον τρόπο αντιμετώπιζε το όραμα του, την κάθε μέρα, την κάθε δυσκολία μέχρι να φτάσει εκεί που ήθελε.
Στην ουσία διατύπωσε τις 11 αρχές Εκκίνησης κάθε Νέας Επιχειρηματικής δραστηριότητας.
‘Έχοντας υιοθετήσει απόλυτα τις αρχές αυτές στην Εκπαίδευση μας τις εφαρμόζουμε έμπρακτα δίπλα σε κάθε Νέο Υποψήφιο Επιχειρηματία ώστε αρχικά να καθορισθεί ο στόχος και μετά να παγιωθούν οι διαδικασίες επίτευξης του στόχου του μέχρι την τελική επιτυχία.

ΟΙ 11  START UP ΑΡΧΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ




1. ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΟ ΒΟΥΝΟ στο οποίο θέλετε να ανέβετε: Μην παρασύρεστε από τα σχόλια των άλλων που λένε «εκείνο είναι πιο ωραίο» ή «αυτό είναι πιο εύκολο». Θα σπαταλήσετε πολλή ενέργεια και πολύ ενθουσιασμό για να πετύχετε το στόχο σας, επομένως εσείς είστε ο μόνος υπεύθυνος και πρέπει να είστε σίγουρος γι’ αυτό που κάνετε.


2. ΜΑΘΕΤΕ ΠΩΣ ΝΑ ΦΤΑΣΕΤΕ: Πολλές φορές το βουνό φαίνεται από μακριά όμορφο, ενδιαφέρον, γεμάτο προκλήσεις. Όταν όμως προσπαθούμε να το πλησιάσουμε, τι συμβαίνει; Το περιβάλλουν δρόμοι, δάση υπάρχουν ανάμεσα σ’ εσάς και το στόχο σας, αυτό που φαίνεται ξεκάθαρο στο χάρτη είναι δύσκολο στην πραγματική ζωή. Έτσι, δοκιμάστε όλους τους δρόμους, όλα τα μονοπάτια, μέχρι που μια μέρα να βρεθείτε μπροστά στην κορυφή που θέλετε να φτάσετε.


3. ΜΑΘΕΤΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΕΚΕΙ πριν από εσάς: Όσο ξεχωριστοί κι αν νομίζετε πως είστε, υπάρχει πάντα κάποιος που είχε το ίδιο όνειρο πρώτος κι άφησε σημάδια που μπορούν να διευκολύνουν τη διαδρομή. Μέρη για να βάλετε το σκοινί, μονοπάτια, σπασμένα κλαδιά που διευκολύνουν το πέρασμα. Η διαδρομή είναι δική σας, το ίδιο και η ευθύνη, μην ξεχνάτε όμως ότι η εμπειρία των άλλων βοηθάει πολύ.


4. ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ όταν τους βλέπουμε από κοντά: Όταν αρχίζετε να ανεβαίνετε στο βουνό των ονείρων σας, δώστε προσοχή σε ότι σας περιστοιχίζει. Υπάρχουν φυσικά βάραθρα. Υπάρχουν σχεδόν αδιόρατες ρωγμές. Υπάρχουν πέτρες τόσο λειασμένες από τις καταιγίδες, που γλιστρούν σαν πάγος. Αν όμως ξέρετε που βάζετε τα πόδια σας, θα προσέξετε τις παγίδες και θα μπορέσετε να τις αποφύγετε.


5. ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΑΛΛΑΖΕΙ, απολαύστε το λοιπόν: Φυσικά, πρέπει να έχουμε ένα στόχο στο μυαλό μας – να φτάσουμε στην κορυφή. Ενώ όμως ανεβαίνουμε, φαίνονται περισσότερα πράγματα και δε μας στοιχίζει τίποτα να σταματάμε πότε-πότε και να απολαμβάνουμε λιγάκι τη θέα γύρω μας. Με κάθε μέτρο που κατακτάτε μπορείτε να δείτε λιγάκι μακρύτερα, εκμεταλλευτείτε το για να ανακαλύψετε πράγματα που δε μπορούσατε να δείτε πριν.


6. ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΑΣ: Μονάχα όποιος δίνει στο σώμα του την προσοχή που του αξίζει, καταφέρνει να ανέβει ένα βουνό. Έχετε στη διάθεσή σας όλο το χρόνο που σας δίνει η ζωή, έτσι να πορεύεστε χωρίς να απαιτείτε κάτι που δε μπορεί να σας δοθεί. Αν περπατάτε υπερβολικά γρήγορα, θα κουραστείτε και θα παραιτηθείτε στα μισά. Αν περπατάτε υπερβολικά αργά, μπορεί να πέσει η νύχτα και να χαθείτε. Χαρείτε το τοπίο, απολαύστε το δροσερό νερό από τις πηγές και τα φρούτα που σας προσφέρει απλόχερα η φύση, αλλά συνεχίστε να προχωράτε.


7. ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΑΣ: Μην επαναλαμβάνετε συνέχεια «θα τα καταφέρω». Η ψυχή σας το ξέρει ήδη, αυτό που της χρειάζεται είναι να επωφεληθεί από τη μεγάλη σας διαδρομή για να μπορέσει να ωριμάσει, να απλωθεί στον ορίζοντα, να φτάσει τον στόχο. Η εμμονή δεν βοηθά καθόλου την επίτευξη του στόχου σας και τελικά αφαιρεί τη χαρά από την ανάβαση. Προσοχή όμως: Ούτε να επαναλαμβάνετε συνέχεια «είναι πιο δύσκολο απ’ ότι νόμιζα», γιατί αυτό θα σας κάνει να χάσετε την εσωτερική σας δύναμη.


8. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΙ να περπατήσετε ένα χιλιόμετρο παραπάνω: η διαδρομή μέχρι την κορυφή του βουνού είναι πάντα μεγαλύτερη απ’ ότι νομίζετε. Μη γελιέστε, θα έρθει η στιγμή που αυτό που φαινόταν κοντινό είναι ακόμα πολύ μακριά. Αφού όμως αποφασίσατε να φτάσετε μακριά, αυτό δεν είναι πρόβλημα.


9. ΝΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕΤΕ όταν φτάσετε στην κορυφή: Κλάψτε, χτυπήστε παλαμάκια, φωνάξτε το παντού ότι τα καταφέρατε, αφήστε τον αέρα εκεί ψηλά (γιατί εκεί ψηλά πάντα φυσάει) να εξαγνίσει το μυαλό σας, να ανακουφίσει τα ιδρωμένα και κουρασμένα σας πόδια, να ανοίξει τα μάτια σας, να καθαρίσει τη σκόνη από την καρδιά σας. Τι καλά, αυτό που πριν ήταν απλώς ένα όνειρο, ένα μακρινό όραμα, τώρα είναι μέρος της ζωής σας, τα καταφέρατε.


10. ΔΩΣΤΕ ΜΙΑ ΥΠΟΣΧΕΣΗ: Επωφεληθείτε από το ότι ανακαλύψατε μία δύναμη που ούτε καν γνωρίζατε και πείτε στον εαυτό σας ότι στο εξής θα τη χρησιμοποιείτε για την υπόλοιπη ζωής σας. Κατά προτίμηση, υποσχεθείτε επίσης ότι θα ανακαλύψετε κι άλλο βουνό και ότι θα φύγετε για μια καινούρια περιπέτεια.


11. ΠΕΙΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΑΣ: Δώστε το παράδειγμά σας. Πείτε σε όλους ότι είναι εφικτό και τότε κι άλλοι άνθρωποι θα πάρουν κουράγιο για να αντιμετωπίσουν το δικό τους βουνό.





Είναι πολλοί αυτοί που θα αναγνωρίσουν ότι αυτές οι αρχές δεν εφαρμόζονται μόνο στην Νέα Επιχειρηματική Δραστηριότητα. Είναι ταυτόχρονα και αρχές που θα μπορούσε ο καθένας να εφαρμόζει στην ζωή του και στην οικογένεια του με θετικότατα αποτελέσματα.



To “Επιχειρείν με Ήθος» άλλωστε γράφτηκε από τον δικό μας ΠΛΑΤΩΝΑ 2,500 χρόνια πριν.


Start Up Training Academy


Στην Start Up Training Academy έχουμε εστιάσει σε 10 σημεία τα οποία αποτελούν το καθένα ξεχωριστά ένα σημαντικό αντικείμενο πρακτικής εκπαίδευσης και εξειδίκευσης.  

1.    Ξεκαθάρισε μέσα σου...Τι είναι αυτό που πραγματικά ζητάς; Γιατί είναι σημαντικό αυτό που ζητάς; Πότε θέλεις να σου συμβεί; Με ποιόν θα συνεργαστείς για να πραγματοποιηθεί; 


2.    Εστίασε πάνω στους στόχους σου και μην αφήσεις κανέναν και τίποτα να σε επηρεάσουν. Κάνε την δική σου λίστα προτεραιοτήτων. 

3.    Ανέλαβε την ευθύνη των πράξεων και επιλογών σου, ώστε να γίνεις ο πραγματικός μέντορας του εαυτού σου.  

4.    Το να είσαι εκπαιδευμένος είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα που σε κάνουν να εξελίσσεσαι. Μάθε να "κυνηγάς" την γνώση και ειδικά τα προχωρημένα τμήματα ΓΝΏΣΗΣ που συμμετέχουν πάντα λίγοι. 

5.    Αίσθημα προσφοράς. Όσο περισσότερο αισθάνεσαι ότι προσφέρεις, τόσο περισσότερο εξελίσσεσαι. 



6.    Δώσε σημασία στις μικρές καθημερινές πράξεις, γιατί μόνο με αυτές θα έρθουν τα μεγάλα αποτελέσματα.

7.    Δημιούργησε ένα πρότυπο στα μάτια και στην καρδιά σου, και άρχισε να παρατηρείς πως λειτουργεί. Εάν πραγματικά θέλεις να εξελιχθείς, αυτόν τον άνθρωπο δεν πρέπει να τον χάνεις από τα μάτια σου. 

8.    Να θυμάσαι ότι η επιτυχία είναι ένα ταξίδι και όχι ο προορισμός και σε αυτό το ταξίδι θα υπάρξουν επιτυχίες και αποτυχίες. Αν γνωρίζεις τι πραγματικά θέλεις, οι αποτυχίες θα λειτουργήσουν για σένα ως το καλύτερο μάθημα για την επιτυχία σου. 

9.    Δημιουργία νοοτροπίας. Η πραγματικότητα είναι ότι με μόνο όπλο μια σωστή νοοτροπία, πολλοί άνθρωποι δημιούργησαν μια ζωή που πολλοί ζηλεύουν. Το δικό μας moto είναι το εξής: Το κέρδος της κάθε αποτυχίας είναι ότι μπορείς να ξεκινήσεις από το την αρχή.




10.  Μάθε να διαχειρίζεσαι την επιτυχία σου. Το κόστος της επιτυχίας είναι η δέσμευσή σου να υπηρετείς αυτό που πέτυχες.